6/10

När Julias föräldrar var här i söndags på besök fick jag veta att vissa delar av Norrland hade drabbats av snö och att ni redan har riktig höst där hemma. Läste även på VK.se att det ser ut att bli den kallaste vintern på tusen år i Norrland.  http://www.vk.se/Article.jsp?article=379557 

Här borta har vi haft 16 grader idag och jag har gått runt i solglasögon. Gräsmattorna är fortfarande gröna men löven har börjat bli lite orange men än så länge är det inte så illa. Däremot så regnar det hela jäkla tiden vilket gör mig galen! Vem vill vara tvungen att gå runt med ett fult paraply 24/7?! För det första är alla mina handväskor alldeles för små för det men nu är jag less, nästa inköp blir en större väska bara för att slippa att alltid se fruktansvärd ut med blött hår och genomsura kläder. På morgonen kan det vara riktigt fint väder men några timmar senare när man går runt på stan så öser regnet ner. Det händer flera gånger i veckan, kan erkänna att jag hellre skulle bada i slask! Det blir inte bättre att alla varnar om att deras "vinter" innebär kanske 5cm snö någon vecka kring jul om de har tur. Den veckan stängs alla skolor, tåg, bussar, affärer och folk kan inte ta sig till jobben. Dom menar att det är för riskabelt att fara ut, därför stannar istället hela staden upp! De har varken vinterdäck, golvvärme eller tillräckligt varma kläder.. dumma britter!

Men nu ska gå och duscha, sedan blir det  "Kungarna av Tylösand" som tydligen har blivit ett hett samtalsämne i Sverige. Förstår inte varför folk klagar så mycket. Om 8 7 personer väljer att skämma ut sig till vilket pris som helst, låt dom göra det! Men jag antar att sverige behöver något annat att prata/skriva om än valet! även om vi nu har fått veta att 5,7 % av Sveriges befolkning borde stängas in på hem! det värsta som kunde hända i valet 2010 blev verklighet!... som Hasse B. skrev "djävulen ringde. Han ville ha tillbaks sina 339610 röstsedlar!"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0